fredag 26 augusti 2011

Livets tröttsamma losers.

Tjejer, damer och tanter – jäkligt sköna typer alltså. Precis lika sköna som pojkar, herrar och gubbar. Och eftersom vi är precis lika bra, oavsett kön, blir jag nått så i farstun trött på kommentarer som ”oh vad roligt med bara tjejer i finalen” eller ”det hade han inte räknar med, bli slagen av en tjej”.
Varför gör ni så här era dårflickor? För i samma andetag säger ni faktiskt att ni är lite sämre än männen. För varför skulle det annars vara så roligt att bara ha tjejer i finalen eller att en tjej klår en kille i valfri gren?
Det är precis som att säga att det vore roligt om San Marino vann över Spanien i fotboll. Man tycker lite synd om dom och tycker det vore både stort och gulligt om något så oväntat hade slagit in. Är det så ni, flickstackare, ser på er själva?
Fan, spotta i näven och kom igen. Bevisa att ni kan. Att ni vill. Att ni är värda mer än vad ni verkar tro. För jag vill inte lyssna på en kvinnlig DJ bara för att hon har snippa. Jag vägrar se damfotboll så länge det ser ut som juniorspel. Jag kommer aldrig föreslå en kvinnlig ledare endast för att vi är av samma kön. Hata mig om du vill men det mest rättvisa måste väl ändå vara att den som är bäst lämpad för uppgiften ska utföra den. Vad det än må vara.

Se dig som ett offer och du kommer alltid att vara en looser. Se dig som en jämlike och du blir behandlad därefter.

Inga kommentarer: