onsdag 8 maj 2013

Liseberg, del 2

Ok goa vänner. För att förtydliga mina åsikter (se inlägget Ett inlägg garanterat fritt från fakta men med en hel del missnöje) om Lisebergs senaste reklam kommer här text, saxat direkt från Liseberg.se.
Under Affärsidé:
Liseberg är till för alla – inkluderande och tryggt.
Med entusiastiska och engagerade medarbetare skapar vi varaktiga relationer med våra gäster, som leder till en solid verksamhet.

Under Värdeord:
Lisebergs värdeord beskriver vad som ska forma verksamhetens kultur. Samma kultur som är bärande i relationen till kollegor och medarbetare ska bygga relationen till gästerna.
Säkerhet

Omtanke

Kvalitet

Glädje

Kreativitet

Att då ha kommunikation som gör anspråk på att vara kaxig och ge dålig magkänsla tycker jag rimmar illa. Jag undrar lite vart "Liseberg är till för alla" och "omtanke" kommer in i kampanjen. Och det är väl egentligen en fråga direkt ställd till Forsman & Bodenfors.

För trevlighetens skull passar jag på att säga att jag är inte arg och bitter. Mest bara nyfiken. Och en smula kritisk.

Gröna kramar
//Nina

1 kommentar:

Ann-Marie sa...

Tack, Nina

Tack för din analys av reklamen i förhållande till kärnvärderingar.

Inte bara Liseberg verkar vara drabbat av reklambolag som tappat kontakten med grundvärderingar för organisationen de sma marknadsföra.

Jag började på en liten blogg, med ett inlägg om "Is it just PR now?"
https://research4rabbits.wordpress.com
/Ann-Marie