lördag 5 oktober 2013

Ett svar som heter duga


Vi var nog både en och två som ojade oss lite över det slitsamma jobbet Marina Shifrin verkade ha haft. Hon verkade ju änna vara en rätt kul tjej. Och smart. För det är inte vem som helst som snor åt sig över 11 miljoner views på uppsägningsfilm. Det är heller inte vem som helst som gör en uppsägningsfilm och lägger upp den på Youtube.
Nu tror jag att Marina fick en del intressanta jobberbjudande, tack vare filmen. Men jag vet jag....att snacka skit om sin arbetsgivare (även om det nu är en före detta arbetsgivare) känns sällan bra. Visst kan det klia i gommen, men det lönar sig nog att låta munnen vara tyst. Men jag skulle nog tveka till att anlita någon som så öppet skitade ner ett företag. Hur som helst. Kul tjej är hon fortfarande och jobb hoppas jag att hon håvat in.

Men alla mynt har två sidor och den aktuella videoproduktionsbyrån lät då inte några läppar surt hänga över kant utan svarade med en egen film. En film där de annonserar ut den nu lediga tjänsten. Så överlägset bra. Applåd, rakt igenom.


Lycka-till-kramar
//Nina

Inga kommentarer: