onsdag 10 september 2008

njaäe. Kanske om man tog i mer.


Yes. Den här kampanjen har seglat förbi på våra spårvagnar ett tag nu. En idé som ska "samarbeta" med människorna i vagnen. Trots mina ivriga försök att plussa ihop annonsen med resenärerna har jag misslyckats. Frustrationen växte. Inte en gång har det funkat. Inte en. Och jag har försökt. Det närmsta jag kom var när rubriken löd något i stil med "den här kvinnan är känd för sitt smittande skratt...". Då låg en äldre, sliten kvinna och sov mot rutan.

Annonsen har allt som oftast hamnat lite på sniskan om sätena (som ni ser på bilden). Pilen är dessutom lite för mesig. Näe, sorry. Gör om gör rätt.
//Helena

6 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt svag kampanj. Noll trovärdighet, noll intresseväckare.

The Girls Of Florida sa...

Jag (Nina grisfarmare) skulle vilja säga att kampanjen är löjligt ointressant. Finns inte ett jota som lockar. Att pilen deesutom hela tiden kommer fel gör inte saken bättre.Jag minns inte ens vem som är avsändaren.

The Girls Of Florida sa...

...och jag ber om ursäkt för att det saknas ett mellanslag...

Anonym sa...

Gillar idéer som är beroende av sin omgivning ivanliga fall. Men det som syns på bilden ser pliktskyldigt och tråkigt ut.
Som om man lyckats sälja in idén till den tveksamma kunden och sen fått mesa till allt för att inte kunden ska banga.

Anonym sa...

Precis. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Man ser nästan att kunden inte vågade fullt ut. Och förmodligen fanns det ett par kreatörer som var för kära i sin idé.

WELOVEVIRAL sa...

Sen så pekar pilen fel varannan gång... Nej snålt gjort, men ett bra exempel på en idé som man inte tog hela vägen.