torsdag 28 maj 2009

Skärp er. Annars blir jag Öisare.

Under min Volvotid fanns en kontrollant som höll stenhårt på Öis. En kontrollants uppgift var att ha koll på att vi bilbyggare gjorde ett fläckfritt jobb. Eftersom det värsta jag vet är att misslyckas var jag i stort sett skräckslagen varje gång en kontrollant närmade sig. Men som sagt, en utav dom var stort fan av Öis och det var jag inte sen med att utnyttja. Så länge jag höll mig väl med honom och ibland sa heja Öis var det lugna gatan. Inte en anmärkning, inte en prick allt var perfekt. Nog för att jag var duktig på att slava i bilfabriken men jag vet själv att alla bildörrar var inte perfekt justerade. Men det tyckte Öisarn och det berättade han gärna för alla andra kontrollanter också. Mer Öissupporter än så har jag aldrig varit och kommer aldrig att bli.

Så om ni nu tror att detta kommer att bli en hyllning till Örgrytes idrotts sällskap Tror ni helt fel. Detta är en ren och skär utskällning till idioti. Till egon som gått allt för långt. Till marodörer, puckon och fåntrattar. Till alla ni som tror att ni kan ta lagen i egna händer och göra som ni vill. För att skrämma upp inte bara en tränare ni råkar vara missnöjd med utan också hans 16-åriga dotter, det är fan inte tufft gjort. Varför är ni så in i helvete fega att ni måste hota, gömma er och skrämma upp helt oskyldig människor? Vad är det i era vårthjärnor som gör att ni tror att det är ni som bestämmer? Tror ni verkligen inte att alla gör så gott dom kan? Öis kanske inte är bättre än så här, det kan mycket väl vara så. Men än sen då? Det är fotboll vi pratar om. Fotboll!
Lär er att peppa ditt lag eller byt mot ett bättre. Eller ännu hellre, håll er borta från fotbollen. Ni hör uppenbarligen inte hemma där.
För vad är det ni signalerar egentligen? Är det en sann sportmannaanda, kämpaglöd och klubblojalitet? Pyttsan heller. Det enda ni säger är att ni inte är värda ett ruttet lingon. Och det hjälper inte laget, inte heller hjälper det när klubben så småningom letar efter nu tränare.
Snälla, skärp till er annars kanske jag måste bli Öisare för en dag. Trots att jag inte är kvar på bilbygget.

Heja IFK //Nina

1 kommentar:

saymon sa...

visst ja håller med, det var jävligt idiotiskt men DET VAR INGA ÖISARE SOM GJORDE DETTA! även om de kallar sig så.. nåra omognasmåungar med för mkt fritid möjligtn, jag blev så förbannad när jag läste detta,(inte denna blogg alltså)