måndag 3 augusti 2009

Vad var det jag sa?


Ha! Vad var det jag sa? Både DN och Metro har idag uppmärksammat Apolivas lätt obehagliga reklam. För att inte prata om bloggvärlden. Mad World, The Pale Green Women, Vem i helvete och Bums är bara fyra av en uppsjö av bloggskribenter som hakat på trenden att diskutera huruvida reklamen är bra eller anus. Men den blogg som knäcker oss alla just nu och visar något som är ännu otäckare är Konspirationer och sanningar. Spana in reklamfilmen för vaccinet mot svininfluensan. Fy hell är allt jag kan tillägga.

Nä nu ska jag gotta till det med popcorn och återigen säga vad var det jag sa. Och har ni glömt vad jag skrev sist om Apoliva kan du kolla här och här.

//Nina

5 kommentarer:

Vero sa...

Hade det funnits en gilla-knapp, hade jag tryckt på den!

PGW sa...

Jag har nu gått med i fejjan-gruppen som är rädda för Apoliva-tjejen. Hon är creepy ...

Shoo sa...

Simpla mobbare.

http://bibliobuster.wordpress.com/2009/08/04/sociala-medier-ger-spelrum-aven-for-vara-allra-samsta-sidor/

dark & green sa...

Nu har jag några kandidater till på min blogg...

http://konspirationer-och-sanningar.blogspot.com/2009/08/apolevande-dodatjejen-inte-farlig-se-pa.html

The Girls Of Florida sa...

Shoo, jag vet inte om du syftar på att jag/vi är simpla mobbare eller inte. Men efter att ha läst inlägget på din blogg kan jag bara säga att jag klagar inte på modellen. Egentligen inte heller på grundidén. Nä det är stämningen, utförandet ja själva slutresultatet av filmen. Om modellen är tjock/smal, lång/kort, sminkad/osminkad osv bryr jag mig inte ett dyft om.

Men att kalla alla medlemmar i FB-gruppen för mobbare var väl att ta i? Då drar du verkligen alla över en kam. Men självklart är all mobbing uselt.

//Nina

Dark &green; Ska jag genast kolla upp.

//Nina