måndag 5 april 2010

KappAhl gör en Lindex.


KappAhl, kanske den tantigaste klädkedjan vi har här landet. Bara namnet låter som en mogen dam med stadig, lång och platt rumpa. För inte alltför många år sedan hade kedjan sällskap av Lindex men den senare vaknade till och kutade åt ett helt annat håll. Numera känns Lindex inte alls lika dammossig som KappAhl utan har hamnat i ett mellanfack. Inte det bästa och inte det sämsta.
Med en stor hjälpande hand från Forsman & Bodenfors har då KappAhl äntligen börjat andas igen. Och dem andas riktigt bra utan respirator. En kampanj med riktigt snygga bilder har fått mig att kanske till och med besöka en affär som börjar på K. Av ren nyfikenhet. Men jag är lite skraj för att bli besviken. För tänk om kläderna fortfarande är lika säckiga, direktanpassade för hängtanter på glesbygden. Så grymt trist det skulle vara. Och så lurad jag skulle känna mig. Är det någon av er som vill besöka KappAhl åt mig och avlägga en rapport? Är det skit nämner ni inget men är det ok så skrik hurra. Ok?

Kram
//Nina

Inga kommentarer: