söndag 23 november 2008

Kramar till Tobias Lindqvist

Några av säljarna av Situation Stockholm medverkar med sina tankar, dagböcker och brev i boken "Hemlös med egna ord".
Det är med både sorg och glädje jag läser den. Jag blir varm av deras oerhörda medmänsklighet. Jag blir ledsen, såklart, av allt elände. Men framför allt vill jag krama om alla medverkande.
Han jag vill krama mest är Tobias Lindqvist. Denna man har skrivit något så sorgset att ingen borde få uppleva det.
Denna man har skrivit något så vackert att alla bord få höra det.
Denna man, denna Tobias har skrivit följande ord,

Jag går
till sängs
med
ensamheten

Vaknar upp
med
saknaden

//Nina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint, verkligen.

The Girls Of Florida sa...

Mycket.

Anonym sa...

Tyvärr så avled Tobias i slutet av 2006 till följd av flera års missbruk. Han var min bror och han fattas mig djupt... ändå underbart att se att han lever vidare i sina texter. /Martin

The Girls Of Florida sa...

Jag beklagar verkligen.
En människa som kan författa något så vackert som han gjorde i denna dikt måste ha varit en mycket fin människa. Med en outömmlig källa av medmänsklighet. Många kramar till dig också Martin.