fredag 14 november 2008

När har man fått nog?


Dom är små, gula och inte speciellt roliga. Dessutom ser dom ut som tvättäkta mongosar. Och i ärlighetens namn är the girls of Florida skittrötta på dom.

Jag lägger mig inte i deras jobb. Säkert har det funkat bra för Eniro och deras troll. Men när i hellsefyr ska dom bli roliga? För det är väl meningen att man ska tycka om dom och kanske till och med skratta. Eller? Fast så kan det inte vara. Dom har ju aldrig gjort eller sagt något roligt.
Hur som helst kära reklammänniskor och annat löst folk där ute. Det här skulle egentligen inte handla om hurvida dom gula plågoandarna är roliga eller ej. Nej, det skulle egentligen handla om hur länge det går att köra på samma koncept? När är det dags att byta ut, fräscha till eller göra om?
När är det nog helt enkelt?
Eftersom jag babblade på om Eniro, vilket inte var meningen, litar jag på att ni sköter diskussionen. Tack.

//Nina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förutom att de där trollen är jävligt trötta så är även Uncle Sam-pastischen ganska uttjatad vid det här laget.

Nej, pensionera det här konceptet säger jag.

Entapir sa...

Jag tror mig dock kunna tala för en stor del av befolkningen, den del som inte bryr sig ett skit om reklam, när jag påstår att enirotrollen fyller sitt syfte hyfsat bra alltså.
Eniro har en hel hög praktiska och skittråkiga tjänster som folk tar för givet eller knappt bryr sig om. Och som fd statliga (eniro var väl en del av telia/televerket?) marknadsledare(?) är det bra att de gör såsig bingolottoreklam. Det gör det lättare för de mindre aktörerna.

118100 är min personliga favorit om man ska ta just letaredapåsaker som exempel.

Nemo sa...

Mja... den där kampamjen är inte helt klockren.

Det går nämligen inte alls att "tgöra sin röst hörd" - såvida man inte är len i truten.

Jag försökte dissa en resturang på Eniro och gav den TVÅ stjärnor...av lite snällhet.

Fick svar från Eniros moderator att sånt här skit kunde dom inte ta in.

Dålig kundvård, kanske.

Och det är klart.

Jag pyntar 3 125 kr om året för min plats på Eniro. Skall samma annonsnasare dessutom plocka in negativa omdömen om mig - hur snabb är jag på att vara med året därpå?

PGW sa...

Eniros tomtar är något av det tröttaste som finns och det har det varit ända från början.

De bidrog även till att jag sa bye bye till Eniro, de där tre tusen kan jag göra något roligare för. Faktum är att man inte MÅSTE finnas på gula sidorna.