tisdag 6 januari 2009

För Guds skull, strunta i CV-mallarna.



Årets mest döda institution hamnar nu på tapeten igen. Som sagt så är girlsen buttert och officiellt inne i jävulsproceduren. Jag vill inte på något sätt verka trångsynt, men med Arbetsförmedlingens åttiotalsdatorer, trumpna handläggare och världens mest inröktgula väggar blir peppfaktorn lika med noll.
Vilken tur att vissa struntar fullständigt i det. Vilken tur att det finns dom som inser att Arbetsförmedlingen förmodligen inte har hittat ett enda jobb åt någon på ungefär hundra år. Vilken röta att Lotta Christiansson tog saken i egna händer. Hon gjorde reklam. Så det så. Det handlar om att synas i mängden och skita i alla dessa förbenade CV-mallar. Att göra något kreativt som sticker ut. Efter 1,5 år som arbetslös fick hon idén att agera sandwichman. Och har nu jobb på G. Vi kan bara gratulera.
Sen att hela "ensam mamma söker..." är lite sisådär bortser jag från idag.

Japps, och floridabrudarna vill inte vara sämre än Lotta inte. Snart kommer vi också att hitta på något fräsigt (förutom allt fräsigt vi gjorde innan jul). Håll i er för nu är ledigheten över och galenskaperna på ingång. So long.

Bilden är stulen från GT.

Helena

3 kommentarer:

Anjo sa...

Helt rätt, cv-mallar är ren ondska. Jag har aldrig förstått mig på sådana.

lord Fredruk sa...

Det är ett måste. Utan CV-mallar klarar administratörer aldrig att anställa administratörer.

The Girls Of Florida sa...

Herregud mina vänner, det är stor humor på gång. Jag hittade mallar för det personliga brevet också. PERSONLIGA brevet... eh.

http://www.cv-guiden.se/gratis_guide/brevguide/brev_guide/mall_personligt_brev.htm