torsdag 5 februari 2009

Vad fasikens är JC?


Ett av de mest hjärnsläppta företag jag känner till är JC. Vareviga kampanj har ett nytt koncept och mig har dom tappat för hundra år sen. Från Hubbabubbatuggande barnrock till credskäggiga 23-åringar. Senaste kampanjen, Crockerpushandet, tog ett bautakliv rakt in på Weekdays planhalva. Ett slagsmål JC omöjligt kan vinna. Jag kan säga såhär, det är inte så att jag tappar hakan av förvåning över att det går risigt.

JC, håll er till en sak och sluta kollra. Att hatta fram och tillbaka skapar bara frågetecken. Just nu finns det ingenting (ingenting!) jag kan symbolisera med företaget. Satsa på en yngre tonåringar, 20-30-åringarna har ni tappat för längesen.

Men, nu ska det väl ändå bakas andra bullar. Enligt Resumé steppar Karl-Johan Bogefors, global pr-chef från Absolut in som ny kreativ chef. Jag hoppas verkligen att han kan bringa ordning i verkstaden.


Jag håller tummarna och stortårna.

//Helena

Inga kommentarer: