fredag 6 februari 2009

Var tog allt folkvett vägen?


En fråga jag titt som tätt ställer mig är, var tog allt folkvett vägen? Det finns o så många tveksamma individer i vårt lilla land. Men å andra sidan, vad skulle vi ta oss till utan dom? På tal om det, kolla in det här klippet, det förgyllde min gårdag. Klippet är från serien semestersvenskar, ni vet "svennebananprogrammet" jag tjatade om tidigare i veckan. Serien innehåller kanske inte rikets mest beresta människor.
Håll i er, det här är underhållning. Varsågod.

Förresten, om vi stoppar humorn i fickan en sekund, varför står det dubbelrum och inte dubbelsäng? Någon?

//Helena

3 kommentarer:

Nemo sa...

Nemo "Vet Besterberg" och levererar följande sanning:
Dubbelrummet syftar på ett rum för två personer. Dubbelrummet kan innehålla två enkelsängar, en dubbelsäng (består av två madrasser) eller en s k twinbed - en hel madrass som är i ett stycke. Kan även heta king size bed.

Ja, nåt sånt.

Kan hålla med om att termen/ordet "dubbelrum" inte är helt bokstavstrogen.

Det är å andra sidan inte "badhotell" heller

Anonym sa...

Inga högskolepoäng där..

The Girls Of Florida sa...

Nemo: Aaa, tack för informationen. Något säger mig att du har en del högskolepoäng =)

Johan: Nej, undrar vad dom fick på högskoleprovet.