fredag 17 april 2009

Ge mig en siffra.



Nu blir jag sådär tvärnördigt reklamarprovocerad. Vad då "Alla siffror från bilindustrin är inte mörka"? Ge mig bevis, ge mig en fucking siffra att glo på då, jag vill sno eran årsredovisning och lusläsa i en mörk vrå. Eh.

Javisst, en skrytannons från bilindustrin är vardagsmat, men visst känns det som att det saknas något här? Jag kan i och för sig ingenting om bilar, har inte körkort och är förmodligen så långt ifrån målgruppen man kan komma. Men ändå, är det jag som är trög?

H.

4 kommentarer:

Anjo - är mer än en siffra sa...

Dystra siffror finns det gott om i den branschen - och det ser mörkt ut för branschen.

MEN, de mörkaste siffrorna är väl svarta siffror - och svarta siffror innebär.

Så, om inte alla siffror är mörka, menar de då att de är ljusa (dvs röda, vilket indikerar minus)?

I så fall är det inte bra alls, faktiskt.

Du är inte trögare än Anjo, H. Kul, va?

Anjo sa...

Svarta siffror innebär plus skulle det ju stå.

Fan, vad trött jag blir på mig själv.

lord Fredruk sa...

Kanske är det nollan som åsyftas. Talangen verkar ju ligga på den nivån i alla fall.

The Girls Of Florida sa...

Näe, efter en helgs vila fattar jag fortfarande ingenting. Men, jag såg en likadan annons fast dubbeluppslag och där hade dom minsann kluttat dit siffror i stil med "0,7 liter/mil". Då fattar man ju. Anjo... jag fattar! Tjoho!

H.