tisdag 14 april 2009

Kär i själen.



Många nybyggda hus känns helt själlösa. Detsamma gäller många lägenheter från 80-talet. Pastellfärger, raka linjer och helt ocharmigt. Men ett hus som varken är själlöst eller byggt på 80-talet är detta sagoslott utanför Mellerud. Helt galen inredning, fasadens målning är helstörd och allt är bara helt underbart. Hade jag bara haft den stora pengapåsen skulle jag lägga vantarna på det. Huset har ingenting med reklam eller kommunikation alls att göra. Men jag är kär. Ända in i själen.

Huset hittade jag på Hemnet och finns att beskåda här.

//Nina

4 kommentarer:

Emma sa...

Vad roligt, jag och en kompis tittade på just den där annonsen för ett par veckor sedan!

Tesa sa...

Åh... det är nåt jag skulle behövt, sluta vara så försiktig med saker hela tiden!

The Girls Of Florida sa...

Emma: Visst är det ett fantastiskt hus. Jag är nyfijen på hur det ser ut i den där lilla grottan.

Tesa: Ta en titt på resten av bilderna, där har det verkligen inte tagits försiktigt. Galet är bara förnamnet. Men som sagt, alldeles underbart.

Joel PR Utter sa...

Det här är ju mina hemtrakter, älskade det när jag var liten, då var det gult tror jag. Nu är det typ två designers som bor/har bott där. Typ frilansade för Gucci och dylika företag.