måndag 6 april 2009

Ett monsterskönt 2009 önskas.




Mattias på Please copy me har hyllat iPhones rubrik, ”Äntligen vår! Snart din.” Visst du, nu när du säger det så. Men jag har å andra sidan gått förbi den hundra gånger utan att se de. Misstänker att det handlar om mitt totala ointresse för mobiler. Eller ursäkta, för iPhone.
Hur som helst. En som bryr sig ännu mindre om iPhonereklam är skaparen av ett litet monster. Ett rart och angenämt litet monster. Jag skulle vilja tacka dig som är upphovsman eller kvinna till den denna målning. Ni gjorde iaf mig mycket lyckligare än om jag skulle sett iPhonereklamen som sitter bakom. Vårfint, om än lite klyschigt.

Så. Har jag något vettigt att säga egentligen angående detta? Ja, faktiskt. Eller om det är vettigt är upp till er. Men jag skulle gärna ser mer av den glada, positiva reklamen. Ni vet, sånt som gör magen glad. Och sen sprider sig lyckotråden ut i armarna, benen och hela vägen till hjärnan. Du får spralliga fötter, glada munnen och köper onödiga prylar som aldrig förr. Det är vad jag önskar mig mer av 2009. Fixar vi det?

Och vet ni vad, nu är det faktiskt äntligen vår.

//Nina

Inga kommentarer: