onsdag 8 juli 2009

Vem ska vårda mig?



Så länge alla håller sig inom skattebetalarnas vårdregi vill jag gärna tro att alla behandlas lika. Att alla ska få den vård som behövs, varken mer eller mindre. Och om så inte skulle vara fallet tog jag för givet att det inte var något våra vårdcentraler skröt om. Men jag är tydligen helt ute och cyklar.

Rubrik ”Valet är ditt!”
Text ”Välj vårdcentral och påverka din vård”
”VG Primärvård start den 1 oktober. Mer information kommer i din brevlåda i mitten av augusti. Broschyr finns att hämta på vårdcentral och apotek.”

I mitt tycke är detta inte det minsta sympatiskt. Långt ifrån den likabendligngsplan som jag hade hoppats att allmänheten tillhörde. Vad spelar det för roll om jag väljer en vit man med kritvita tänder eller en färgad kvinna med noppade ögonbryn? Ska inte dom två behandla mig lika? Jag hoppas jag slipper påverka min vård, det önskar jag att läkarna gör åt mig.

Här passar Kontaktmannens visdomsord som allra bäst ”Gör om, gör rätt”.

//Nina

2 kommentarer:

lord Fredruk sa...

Ska verkligen jag få personifiera smått legendariska "gör om, gör rätt"? Det är riktigt stort. Vet dock inte om jag är rätt man att axla en sådan mantel.

The Girls Of Florida sa...

Klart du är rätt man, ta åt dig äran. Du vet ju att du vår idol.