tisdag 14 juli 2009

Nostalgitripp på bemärkelsedagen.


Jag har tidigare berättat för er att jag är från den pyttepyttemegalilla orten Eggby. Det är verkligen inte en ort som ligger i framkant när det gäller reklam. Men eftersom jag avbröt boendet där för att vara i det mest svårstavade landet, Schweiz, fick till och med jag en dos av TV-reklam på 80-talet. Och det var underbart. Oftast inte med en särskilt hög kreativ tröskel, men för mig var det nytt, spännande och snudd på magisk. Näst intill alla filmer såg ut som denna tårtreklam. Vattniga färger, lyckliga människor och rätt ofta en glad golden retriver.
Men just i dag passar denna film utmärkt. För i mitt hushåll är det inte mindre än två stycken som har bemärkelsedag just i dag. Och ni som är föräldrar vet hur lätt det är att bli nostalgisk just på ens barns födelsedagar. Så därför bjuds det i dag på tårta, vindögda barn och ballonger. Hipp hipp hurra och grattis.

//Nina

1 kommentar:

Anonym sa...

Vinögda barn?


/Kakan