onsdag 17 december 2008

Åpen vill ha mer.




Eftersom förra inlägget gick över all möjlig förväntan rider vi en stund på tron att folk är givmilda som troll. Det är la ok eller?
Denna gång tänkte vi ha en utlottning. Men vi har ungefär nada att ge bort. Nina har en sliten IKEAsoffa och Helena har på sin höjd ett par strumpor till övers. Någon som är intresserad? Nähä inte det nä. Men då gör vi så här. Ni ger oss saker som vi sen lottar ut. Vad som helst duger. Bara någon annan vill ha det.

Vi kan ge exempel på goda tider. Det var en gång för längesen en ung Nina. Hon kämpade och slet på Axevalla Travbana. Roligt, nä men ett jobb. I julklapp fick jag generöst nog två biljetter till samma travbana, Yippe! Dom gav jag till lilla farmor som aldrig åkte dit. Misstänkte att farbror Ebbe fick dom.
Och Helena är inte bättre hon, det lilla livet. Var eviga år får hon av sin ömma farmor 500 spänn. Gissa vad sockertoppen gör för dom. Jomenvisst. Hon köper julklapp till farmor Anna-Lisa. Åpet eller generöst?

Så har ni något att ge vidare, passa på.

//Nina & Helena

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv har jag idag köpt en present till ett syskon.

Det blev en fotboll, 1000 pennor och fem filtar - som jag prompt skänkte vidare till Unicef.

God jul på mig, karman slår fan i taket!!!

Anonym sa...

Helena, glöm inte att du har en tavla på jobbet, den kanske du vill lotta ut? Bernt-Ernst får ni aldrig!