lördag 27 februari 2010

Rätt tänkt men fel kund.



I Österrike vill en begravningsbyrå få extra mycket uppmärksamhet och ställer därför ut sin likbil (eller säger man begravningsbil?) utmed en olycksdrabbad väg. På bilen står det ”Vi är alltid redo för dig”. Och det är väl ungefär där det börjar bli extremt osmakligt. Det blir som en blaskig kvällstidning som gärna rotar i både lik och soptunnor för att få ihop till en artikel. Men det är synd för jag vill så gärna tycka om den här kampanjen. Dem vågar göra något annat än fnösketorra annonser med leendes gamlingar som pratar om något vitt arkiv. Men som sagt det blir lite mycket av det goda. Särskilt med tanke på att de vill fortsätta kampanjen med en kalender där lättklädda och med all säkerhet väldigt galanta damer visar kistmodeller. Men det kanske är humor. Jag vet fan inte. Vad tycker du?

Visst hade det vart en mer lämplig kampanj om den var från Vägverket, något trafikkontor eller liknande. Där hade likbilen gjort susen.
Ok, då säger vi så. Tut tut och god natt.

//Nina

2 kommentarer:

Entapir sa...

Vet inte så mkt om bakrunden här men med tanke på webadressen (rip.at) tycker jag det funkar! Begravningsbyrån för gamla rockers-de som gillar lucky luke-ironigenerationsmänniskor.
Perfekt om man kan få en kromad gravsten också

The Girls Of Florida sa...

Funderade en vända till och skrev ett till inlägg. Bland annat till dig.