lördag 6 februari 2010

Världens långsammaste snöskottare.

För fösta gången på länge skiner solen över Götelaborg, men vad hjälper det när hela södra delen av landet är insmort i ett avgasbrunt snötäcke? Trots min "äkta-norrlänning-image" kom jag på mig själv här om dagen att tjura över skridskobanan på backen och de horisontella snöflingorna som smetade ut min mascara.

Om det finns en ljusglimt i den här slaskvintern så är det nog huvudrollen i den här filmen. Han är utan konkurrens världens långsammaste snöskottare. Aldrig har jag skådat en sådan noggrannhet som den här snubben besitter, det är något att beundra minsann.
Tack Feber för en riktigt bra sida. Men en sak bara, jag saknar "Relamfeber", så det så.

Nina, klä på dig ordentligt. Jag vet att du är frusen av dig.

Hej då.
Helena.

1 kommentar:

Tessan sa...

Ja men har man väl lämnat norrland bakom sig och flyttat söderöver känns snömassorna lite förolämpande. Faktiskt. Som att de är ute efter en.