torsdag 19 juni 2008

Varför är du bra?


Nina utvärderar sig själv en stund och låter städningen vänta några minuter.
Vad är det som gör mig till en bra copywriter? Mmmm det har jag tagit en funderar på och druckit fem koppar kaffe.
Följande har jag kommit fram till.
Förutom alla otäcka, men sanna klyschor, som till exempel öppet sinne, nyfiken och ordnörd är jag också oerhört glömsk.
Jag kan läsa på om en produkt, händelse eller vad det än må vara och kunna en massa saker omd det. Men strax är allt som bortblåst igen.
Tomt i hela skallen och redo för ny kunskap att glömma. Kvar är bara några få ointressanta fakta. Dit hör mina två meningar på ryska som betyder "Det här är en röd penna" och "Till höger står hennes bror Jora". Hit här även kunskaper om vad en krubbitare är, att Ainbusk Singers har gjort den mycket pinsamma låten "Jag mötte Lassie" och att det bor 239 människor i Eggby.

Fast nu när jag tänker efter, varför är det bra? Så här funkar väl alla mnniskor. I stort sett. Jaja, kaffet var gott i alla fall.

Vad är det som gör dig/mig till en bra kreatör? Eller till en bra människa om du så vill.

Inga kommentarer: