torsdag 23 april 2009

Kyskhetsbälte a la 2009.


Om det finns något jag avskyr tusen gånger mer än pesten så är det våldtäkter. Kvinnor bär med sig pepparspray och överfallsalarm. Nyckelknippor hålls hårt i händerna sena kvällar, bara i fall att. Jag vägrar hoppa på män och säga att dom är idioter. Vissa människor är idioter med total avsaknad av respekt och empati. Så är det. Hemskt men sant.

Nu har det ploppat upp ännu en uppfinning som ska förhindra, eller åtminstone försvåra våldtäkter. Jag pratar om "våldtäktstrosan" - en trosa med skärp vid ben och midja. Den är jäkligt svår att få av med andra ord.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här. För en gångs skull är jag nästintill mållös. En jävla trosa som är skitsvår att få av, va fasen? Det är lite som att mobbningsoffret är den som får byta skola. Det bekämpas vid fel ände. Och hur i hela friden ser toalettbesöken ut med den här kreationen fastgjuten under kjolen?

Nej, det här känns bara så fel. Vad tycker du?

Här kan du läsa mer om den här briljanta idén.

H.

4 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

Hur gör man vid snabba toalettbesök?

//Nina

Helena sa...

En annan het idé är ju att låsa in alla kvinnor. Då kommer ingen bli våldtagen ute..... Tänkvärt
För mycket längesedan var det någon som talade om en uppfinning som man som kvinna kunde stoppa upp mellan benen. Den skulle sarga mannen om han stoppade in k*ken. Uppror bland en massa män som menade att kvinnor skulle kunna utnyttja detta och "lura" män som inte alls var ute efter att våldta. Kan kanske skriva i evighet. Det är inte min blogg så jag lämnar er nu genom att lyfta på hatten och bocka åt en riktigt nice blogg.
Mvh Helena Lyberg

The Girls Of Florida sa...

Låter som ännu en briljant idé Helena, jag är på. Vi låser in oss! ;) Tyvärr finns det dom där idioterna som smyger in i ensamma tjejers lägenheter. Damn, då skiter sig det också...

Herregud, ska vi stoppa upp saker mellan benen nu också? Var ska detta sluta?

Floridagirlsen tackar och bockar för komplimangen. Hoppas du läser fler gånger.

H.

Anonym sa...

Rakblad och krossat flaskglas bredvid det öppna fönstret, det gör susen det!