söndag 2 oktober 2011
Låt Björn få älska John ifred.
Två av världens största tennislegender, Björn Borg och John McEnroe, har inlett ett samarbete i skrevnivå. Tillsammans har dom lanserat en kalsongkollektion. Under namnet ”Björn Loves John” ska detta marknadsföras världen över. Med tanka på namnet och klädesplagget skulle man lätt kunna tro att kampanjen skulle bli rykande het. Men istället, tack för det, kördes en tennismatch på NK-fasaden. Spexigt, kul och lite tokigt.
Allt hade väl egentligen vart frid och fröjd om det inte vore för vissa tjurtrattar. Ni vet sånna där som vet mest. Alltid vet dom mest. För det här var tydligen inte första gången det har spelats tennis på en fasad. Det har skett åtminstone en gång förr. På en fasad i Madrid. Och det vet alla då eller?
Ärligt, söta små reklamfisar. Reklam görs inte alltid till andra reklamare utan till en helt annan målgrupp. Konsumenterna. Och konsumenterna har inte alltid den största kollen på vad man gör för reklam i Japan, USA eller Madrid. Så kan vi bara tänka ”ja men jisses det där var ju kul och relevant. Inget jag behöver klaga på över huvud taget.”
För att hela tiden klaga på att någon annan redan har gjort ett snarlikt jobb, för ett annat varumärke i en annan del av världen är så urbotat tjatigt. Jag tycker Björn-kopian gjorde sig bra där på väggen tillsammans med John. Att andra också gjort sig bra på fast på helt andra väggar intresserar mig föga.
Kalsongkramar
Etiketter:
Björn Borg,
Björn Loves John,
John McEnroe,
Nina,
reklam
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar