måndag 12 mars 2012
Konsten att slappna av.
Hur får man en grossist av produkter inom kontor, hygien och lokalvård att verka spännande? Och hur får man dem att bli ett med din vardag i samma utsträckning som produkterna är det?
Ett alternativ är att annonsera i de tidningar kunderna läser. Ett annat är att skicka ut en säck med direktreklam. Två vanliga, men kanske inte alltid bästa alternativen.
Nä, då är lösningen We Love Mondays så mycket bättre.
Enligt Kjell-Ove Jonsson, VD på Papyrus Supplies, vill de skapa en mötesplats där de som använder sig av deras produkterna och tjänster har möjlighet att få råd som förenklar deras vardag. De vill att deras kunskap ska finnas tillgänglig i en kanal där många redan tillbringar sin tid.
Så därför har de gjort som många andra, skapat en Facebooksida. Än sen då kanske du säger. Ta en titt själv svarar jag, du gör det här. För här har vi, till skillnad från många tusen andra, en sida som fungerar. Den fyller en funktion och känns avslappnad och skön. Men framför allt. Ett så himla bra exempel på att B2B inte behöver vara stelbent och ha en förkärlek till beige. Bra slag för ett mer skojsigt sätt att prata med sina kunder. Också ett bra sätt att indirekt prata om sina produkter. Något som fler företag skulle må bra av att våga. Givetvis också något jag måste bli bättre på att sälja in till företagen.
Byrån bakom är kalasfina Cordovan.
Rena kramar
//Nina
Etiketter:
Cordovan,
Facebook,
Nina,
Papyrus Supplies,
reklam,
We Love Mondays
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar