fredag 6 mars 2009

Är det bara jag eller är det så?

Hej. Jag heter Helena, det är jag som är andra halvan av Florida. Det var ett tag sen sist. Musikskapande, slitsamt jobb och förkylningvirus har käkat på mig. Men nu minsann är jag tillbaka för att tjöta reklam med er igen så håll i er.

Okkelidokkeli, WTF hände? I Volvovarsel, Saabkoma och hela konkarongen försvann dom tjusiga idéerna. Eller försvann möjligheten till att vara kreativt säljande? Hela Sverige känns förlamat och vi håller på att gå åt helvete. Eller?

Mina brareklamobservationer har varit fattiga på senaste. Minst sagt. Är det bara jag som är blind eller är det lite sisådär på reklamfronten just nu? Listerins "swishspruta" utanför annonsplatsen räknas banne mig inte, den är inge vidare.

Kom igen nu ge mig tips! Jag dör inombords.

H.

3 kommentarer:

The Girls Of Florida sa...

Tycker Listerins swishspruta är et tbevis på att allt fler vågar tänka utanför ramarna. Sen på vilken nivå kan diskuteras. Men det är tio steg framåt, alltid något.

//Nina

Amle sa...

http://www.dirjournal.com/shopping-journal/food-advertisements-what-makes-us-buy-it/ Kanske kan du hitta lite inspiration eller kan kommentera på någon av de på den här sidan.

The Girls Of Florida sa...

Nina: Visst är det så men att "tänka utanför ramarna" bara bokstavligen men utan en egentlig idé känns väl sisådär. Men alltid något som sagt =)

Amie: Tack som fan!