söndag 1 mars 2009

Bittra ord om kaffe.



Jag låter bitter och känner mig som en surtant med spetig framtoning. Men det är befogat. För det är knappast så att Garbergs gör gratisjobb åt Löfbergs lila. Tvärtom. Jag kan tänka mig att det är en hel del kronor som rullar i väg till reklambyrån. Och vad får dom för det?
Inte nog med att resultatet är en tråkkaxig annons, nä den är ju helt knäpp. Kreatörerna bakom det hela får säkert en lön dom lever gott på. Och det minsta man kan begära är att dom åtminstone borde veta att ingen lagar kaffe.
Kaffe brygger eller kokar man. Det där med att lära känna sin produkt är inget som verkar ha gått hem hos Garbergs.

Vad har vi lärt oss av det här? Kanske att det lönar sig att veta vad man pysslar med? Ja då, det också. Men även att en avlönad copywriter inte alltid är bättre än en arbetslös sådan. Och det var där min bitterhet kom in.

//Nina

5 kommentarer:

Anonym sa...

Känner mig manad att ta kollegorna på Garbergs i försvar. Det finns visst såna som "lagar" kaffe. Muminmamman, till exempel, gör det i ett flertal av Tove Janssons böcker, vilken KAN tyda på det samma gäller för åtminstone delar av det svensktalande Finland. Snackar vi lokala marknader här? Och FINSKA kocklandslaget?

(Shit, ironi är svårt. Var den här för finkalibrig??)

The Girls Of Florida sa...

Anonym: Gör Muminmamman kaffe? Förbannat, jag trodde hon enbart fixade te. Eller the om man så vill.
Laga kaffe går bara inte att säga. Låter urbängt ;)

Anonym sa...

Kaffet hade kanske gått sönder???

The Girls Of Florida sa...

Vero: Precis. Om en själva kaffekoppen åker i golvet och går sönder borde även kaffe gå sönder. Eller?

Anonym sa...

Ja det låter logiskt... tur att man kan laga det nu... precis som kocklandslaget alltid gör med trasigt kaffe. Har alltid undrat hur de gör.