fredag 27 mars 2009

Pert Plus Hair Fall Control.



En helt vanlig människa tappar omkring 100 hårstrån om dagen. Med en kvick överslagsräkning borde jag då ha tappat 912'500 hårstrån på mina 25 jordsnurr. Om man dessutom räknar med att stress ökar hårtappandet är vi uppe i... ja, fler. Att tappa hårstrån är precis som det ska vara, om jag inte hade gjort det skulle jag ha 912'500 hårstrån plus 160'000 som är antalet hår dom flesta har på huvudet. Det skulle inte se klokt ut. Och varmt som fasen skulle det bli. Huvvaligen.

Sådärja, då har vi konstaterat att det inte är särskilt troligt att vi ska sluta håra ner våra handfat. Men, om man bortser från alla siffror och allt skitsnack jag strör omkring med så är det här ändå den första schamporeklamen som har lyckats påverka mig emotionellt. Med några döende hårstrån. Du?

H.

Inga kommentarer: