torsdag 19 mars 2009

Pepsi och det glada åttiotalet.


































Här
finns fler bilder.

I min lilla hjärna är Pepsi lika med det glada åttiotalet och en nyopererad Michael Jackson. Smaken är väl sisådär, och helt ärligt är Pepsi lite som en störig lillkusin till Coca-Cola. Trots det har dom ändå alltid hängt med på ett hörn i min "Top-of-mind". Mja, okej, det är väl inte haktappande konstigt. Det finns ju trots allt bara två sorter av den här typen. Om man räknar bort Eldorados fulcola förstås.

Det där med att göra en ny Pepsilogo är "kind of a big deal". Jag hade med all säkerhet kissat på mig om den uppgiften plötsligt damp ner på mitt skrivbord. Det gjorde däremot inte en snubbe vid namn Peter Arnell från Arnell Group (hoppas jag i alla fall). I fem månader trixade och fixade han med den nya loggan och i Oktober förra året presenterades den här, förhoppningsvis till trumvirvel. Ta da!
Symbolförändringen kan jag köpa rakt av, den är inte mer än en uppfräschning. Ja som en nyduschad version av den gamla. Men helhetsdesignen, vad hände? Är jag bara ovan eller är det här bara helt fel? Det är så förbannat stor förändring, jag känner inte igen Pepsi alls. Det är inte fult, men fel.

Bra eller farligt?

Bilderna är lånade från www.culture-buzz.com och www.pylonsounds.com
. Tackar.

H.

Inga kommentarer: