lördag 11 juli 2009

Poppis att ligga.






Lust kan man ha titt som tätt. Lust att få ligga. Men att ha lust till att trä på en kondom får man väldigt sällan. Jag tillhör dom nördarna som fortfarande tycker det är skitjobbigt med den där lilla gummigrejen. Helt avtändande. Ännu fånigare blev det på tiden när det var inne med självlysande kådisar. Herregud, som skräddat och sytt för ravare med äckligt hår och långa snören på byxorna.

Men hur gör man då för att hotta upp preventivmedlet? Ester Stockholm gjorde på följande sätt, och jag kan lova dig att det är ett snorbra sätt. Dom tryckte upp 100 000 kondomer, numrerade dom och delade ut dom till stockholmare i åldrarna 15-30. När kondomen är använd uppmanas aktörerna att gå in på Kondom08.nu och skriva om sextillfället. Roligast, skönaste eller fyndigaste historia vinner resecheckar. Som en skön extrakrydda kan man även sätta upp ett klistermärke där sexet begav sig. ”Här användes kondom nummer 6678”.

Jag har medvetet väntat lite med att skriva om den kampanjen. Dels för att Please copy me redan har skrivit om den men också dels för att se om det blev någon framgång på webben. Och det blev det. Jag kan lugnt säga att Esterfolket har lyckats engagera många. Ja nästan hälften av alla kondomer som delats ut har kommit tillbaka i historieform. Så undrar du vart kådis 9598 tog vägen eller om nummer 6 är använd i Turkiet, ta reda på det på kondom08. Det är till och med så att jag själv skulle vilja ha en numrerad kondom. Det är ett gott betyg. Eller skönt om man så vill.

Jo just det ja. Det är bara en sak jag funderar över, kommer detta räcka för ett framtida gummiförbrukande? Kanske. Kanske inte. Men det är en förjävla bra kampanj.

//Nina

6 kommentarer:

Entapir sa...

rackarns vad mycket bra ni producerat de senaste månaderna. Måste läsa ikapp!
Men jag skäms lite nu när jag erkänner att jag inte fattar varför bilden har bilden. Varför samma nr 2 ggr?

The Girls Of Florida sa...

Entapir: För det första, tack fina du. För det andra, nu skäms jag. Vad menar du med "bilden har bilden"? menar du 1540?
//Nina

Anonym sa...

Det är väl trots allt LAFA som driver kampanjen?

The Girls Of Florida sa...

Anonym: Det stämmer att LAFA är kunden.

Entapir sa...

men hur fan skriver jag? Ja visst är det 1540 jag menar. Säkert en viktig del i den kultiverade poäng som finns gömd däri

The Girls Of Florida sa...

Siffran står för varje sextillfälle typ.Därav den dubbla siffran.
Så har iaf jag tolkat det hela.