söndag 11 december 2011

Pocketspal, skoj eller?

Ni minns med all säkerhet tävlingen Sveriges nästa appmiljonär. En tävling som engagerade flera tusen personer, mig inkluderad. Till vinnaren, Tommy Kåberg, är det bara att ta av sig hatten och buga inför. Bra jobbat där.

Hur mycket jag än rosar självaste tävlingen kan jag inte låta bli att tycka att Telia tabbar sig nu i slutet. Jag vill verkligen inte låta detta inlägg bli en känga till Tommy, även om det kan låta så. Men däremot till juryn. Vad är det för nissar egentligen?

Fick häromdagen ett SMS från det gamla Televerket. Äntligen! Nu är Tommy Kåbergs vinnarapp från Sveriges nästa appmiljonär här. Passa på att ladda ned en gratis mellan 10-11/12. Före alla andra. Mvh Telia.

För det första om tävlingen kretsar runt att vinnaren ska bli miljonär rimmar det illa att dela ut den gratis. Om än i några få dagar.
För det andra. Går man in på länken kommer man till en förklaring av appen. Och förlåt Tommy K och Telia, men med den förklaringen borde ingen bli miljonär. Lansering av Pocketspal. Hade det inte varit praktisk att alltid ha sina vänner på en armlängds avstånd, redo att lyda minsta kommando? Tänkte väl det. Nu kan du nämligen fota av dina käraste och styra dem precis som du vill, spela in deras röster eller låt dem agera helt automatiskt till musik. Precis när du vill.
Öhh ursäkta men nej. Jag vill att mina vänner lyda mig helt villkorslöst. Och om det handlar om att ha en bild på en kompis som rör sig lite lustigt i mobilen så sätter i alla fall min fantasi stopp. Det låter aptrist. Men, Tommy, du kanske har kommit på världens grej Jag ska inte skita i det blå skåpet utan att ens ha ett blått skåp.

Någon som testat appen? Någon som tycker den låter spännande?

Men hur trist kontra rolig den är så önskar jag dig många sköna miljoner Tommy. Grattis.

Inga kommentarer: