tisdag 26 juni 2012

Bara för enstaka


Yes, du klickar på bilden för att kunna läsa texten.

Nästan alla kunder är unika. De erbjuder ett brett sortiment som skräddarsys till kunden och givetvis ligger de i framkant. Lite före alla andra. De ligger där och är alldeles ensamma om att vara så där härligt bäst. Och givetvis är deras målgrupp alla. Alla älskar dem och alla behöver dem. Skratta inte för mycket nu, igenkännande och sturskt, för många reklambyråer säger precis samma sak.
ALLA!
Men hur bra kan det då bli om man slutar ha alla som målgrupp? När man sållar bort den ena efter den andra, hur bra blir det?
Jo, det ska jag säga dig. Det blir precis så bra som DDB har gjort ”Inte för alla”. Raket och trummor, det här är riktigt jävla bra.
PS1. Kan det möjligtvis vara den begåvade Magnus Jakobsson som placerat alla orden?
PS2. Till dig som alltid måste påpeka att man är sist på bollen: JAG VET!
Kramar, bara till dig
//Nina

3 kommentarer:

Lennart Pettersson sa...

Illa skrivet, som Claes Eriksson antagligen uttryck det.

Väldigt illa, faktiskt. Vad har asterisken att göra i texten? Den hänvisar inte till något.

"... så måste vi..." ta bort ordet "så". Är det verkligen en reklambyrå som åstadkommit detta?

Lennart Pettersson sa...

Glömde att ordet "just" inte existerar i reklamvärlden! Så det så!

The Girls Of Florida sa...

Visst, man kan alltid rensa upp och righta till en text. Men när det gäller asterisken kan det lika gärna vara jag som inte fått med den på skärmdumpen.
Men om du bortser från att du ogillar copyn, vad tycker du om det annars?

Ha det bäst!

//Nina