onsdag 11 juli 2012

En betongkeps som heter duga




Jag hör till dem som gillade Carlsbergs ”Probably the best beer in the world". Som konsument hann jag aldrig uppleva att det på något sätt var uttjatat och övergjort. Tvärtom så gav det en go känsla i hela kroppen och ett ölsug som tickade på.
Därför är jag lite bitter nu när det bytt till ”That calls for a Carlsberg”. Kanske mest för att de nya filmerna är aptrista och tråkigt stereotypiska. De har hoppat över att göra träffsäkra filmer med ett blink i ögat till att göra de lika spännande som en präktig baksmälla.
Grattis. Det där gjorde ni verkligen inte bra.

Ölkladdiga kramar
//Nina

2 kommentarer:

Ronnie Johansson sa...

Instämmer helt och fick den känslan redan när planerna på den nya kommunikationen presenterades. http://tripent.se/carlsberg-inte-langre-probably-the-best/

The Girls Of Florida sa...

Skulle vara intressant att få lyssna när den här iden togs fram.
Som sagt, dålig magkänsla.