tisdag 9 oktober 2012
Sån där go svensk copy
Ord som är starka nog för att klara sig utan saftig bild är något jag värderar lika högt som hela tänder. Bokstäverna trillar liksom bara ner i maggropen. Där ligger de och skvalpar runt bland känslor och välbehag. Precis så väl har copywritern på Milk lyckats med den senaste annonsen för Drottning Silvias barn-och ungdomssjukhus. Eller vad tycker du själv?
Rubrik:
Om ditt barn behöver operera hjärtat kan det vara skönt att veta att vi har minst en clown.
Brödtext:
Det finns barn som tillbringar mer tid på sjukhus än hemma. Vi vill att de ska få uppleva glädje, spänning, stimulans och en möjlighet att tänka på annat, precis som andra barn. Dessutom visar det sig att en stimulerande miljö gör att kroppen läker snabbare. Vi ser bland annat till får träffa livs levande sjukhusclowner. Men vi behöver mer pengar till leksaker, datorer, TV-apparater, fler trevliga väntrum och mycket mer. Hjälp sjuka barn att vara barn.
SMSa ”leka” till 72 930 så skänker du 75:- för ett roligare barnsjukhus
Ja vad kan man säga. SMSa, skänk och se till att barnen får en bättre tillvaro.
Tack för mig-kramar
//Nina
Etiketter:
Drottning Silvias barn-och ungdomssjukhus,
Milk,
Nina,
ord,
reklam
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar