
Bilden är lånad från Aftonbladet.
Att ansvara över ord är svettigt. Det sista man vill är att vara den som kollar en text och bära ansvaret för vartenda ord, varenda bokstav, mellanslag, punkt och fan och hans moster. Kanske är det därför jag gillar att vara copywriter. Det är svårt (ibland), känsligt och alldeles sagolikt.
Men inte ens en copywriter/korrläsare är felfri. Även om det är lätt at tro det. Och hör du till dom som någon gång råkat blinka dig igenom ett ord i ett manus? Du är inte ensam. ICA i Norrköping har även dom blinkat till, gjort en så kallad blunder.
//Nina