måndag 15 februari 2010

Inget annant än stört.

Hur konstigt det än verkar så finns det uppenbarligen några (alldeles för många) som hejar på Sverigedemokraterna. Partiet som just nu håller på att välja reklambyrå. Femton byråer har blivit tillfrågade, 13 har tackat nej. Det innebär att det finns två kandidater kvar. Två stackars byråer som ser A) en hög med smutsiga slantar. B) en chans att få lyfta sitt parti. C) en anledning till att hoppa från ett riktigt högt berg.
Ser dem pengarna är dem inget annat än äckliga. Kort och gott.
Ser dem chansen att få lyfta fram sitt parti så förstår jag inte varför dem måste göra det anonymt. Skäms de? I så fall är väl det ett tecken på att man kanske borde rösta på något annat. Eller?
Ser dem en anledning till att hoppa från ett riktigt högt berg, varsågoda.

Men vad jag inte förstår är hur läggar man upp det för sina anställda? Att man fått en hemlig kund som man aldrig får visa sig offentligt med, aldrig berätta om att man har och låtsas som om det regnar när filmen visas på TV. Hur gör man det och hur bra kommer det bli? Nej jag måste säga att det här verkar stört. Men så är det ju för ett stört parti också.


Andra som skriver om samma ämne: Kontaktmannen, Merkatptan och Nakna Sanningen.
Kram
//Nina

4 kommentarer:

Stefan sa...

Partiet är harmlöst ur ett internationellt perspektiv. Förstår inte att folk väljer att göra så stor sak av partiet. Kanske för att vi har ett media monopol i Sverige säger alla att nåt är extremt måste det ju vara det. Även om partiets åsikter är norm i stora delar av världen. Hur många länder har fri invandring ? I hur många länder kan man få bidrag i trots att man inte är medborgare där ?

The Girls Of Florida sa...

Är du från partiet Stefan? Såg att din kommentar har förekommit på fler än min blogg så engagerad lär du vara. Eller?

Men för att återgå till dina frågor. Jag struntar i vad resten av världen har i just denna fråga, jag vill inte ha det så. Jag vill att vi ska kunna ta hand om människor i nöd. Oavsett hudfärg, sexuell läggning, religion etc.

Erik Almqvist sa...

Jag vill också kunna hjälpa människor i nöd i andra delar av världen och jag anser att SD har den vettigaste politiken för bl a u-landshjälp, katastrofhjälp och flyktinghjälp.

Vad gäller de 15 reklambyråerna så är det inte alls 13 av dessa som tackat nej. Där är jag helt felciterad. Över hälften är det vi som har ratat.

Däremot är det få som vill skylta med att de har uppdrag för SD - inte för att de själva skäms över affärerna utan för att de tror att de kommer utsättas för ett smutskastande mediadrev för det.

Dock tycks många samtidigt inse att det kan vara en stor fjäder i hatten att ha varit den byrå som producerat vår valfilm som fört oss in i riksdagen. Men den situationen blir först aktuell efter valet.

Anonym sa...

Rasistbyråer? Känns som om det kommer att bli rena och avskalade budskap ...