torsdag 12 januari 2012

Läsk, kvinnor och sex. Vad är grejen?



Jag fattar inte Schweppesfilmerna. Tycker de är tarvliga och fåniga. De känns äckligt dyra och jag hatar dem. Kort och gott. Men är det någon som fattat grejen och gärna vill förklara storheten, känn er som hemma i kommentarsfältet.

Kram
//Nina

7 kommentarer:

Ulrika Reinholdsson sa...

Fattar heller inte, blir mest obehaglig till mods, och det är ju inte så säljande...

Tessan - KREATiV text I foto I design sa...

Förstår inte heller riktigt. Tanken är väl att de ska vara suggestiva och att payoffen sen blir som en liten twist... men...

Å ena sidan så är det onödigt mycket sex-anspelningar och å andra sidan kallar de alla män/lesbiska/bisexuella som tänder på dessa kvinnor för losers och idioter.

För mycket pengar, för lite tanke i hela kampanjen med andra ord.

Gretchen sa...

Jag tror att de är menade att ge en exklusiv känsla till Schweppes men de förvirrar mer och känns onödigt dyra. Om någon skulle kunna kopiera Umas sminkning får ni mer än gärna höra av er.

Katarina sa...

Det finns fler dumma exempel, diverse energidrycksreklamer och något av "coca-cola"-dryckerna där mannen framställs som en actionhjälte. Kvinnan väntandes på hans minsta agerande.

Girls Of Florida sa...

Ulrika:Haha. Nä inte så värst.

Tessan:Precis. Bättre att lägga pengarna på en klockren idé.

Gretchen:Tycker männen framstår som lättlurade skolgossar och kvinnorna som dryga idioter. Vad är grejen med det? Men sminkningen, oyes!

Katarina: Visst finns det många exempel som går en på nerverna. Tokigt.

Tora Lapropa sa...

Nej, fy fan. Jag hatar dem också av hela mitt hjärta! Så jävla tacky.

The Girls Of Florida sa...

Tora Lapropa, ja du. Visst känns det som att det hade gått att göra något bättre med den budgeten?