måndag 18 februari 2013

Kärlek i miljövänlig förpackning



Ibland blir jag såld på en gång, blir kär och tänker åhhh. Det ser så snällt ut, de pratar så vettigt och allt är en lagom mix av humor och allvar. All min motståndskraft förintas. Måste. Köpa. Alvedon. Och det med detsamma.

Sen tänker jag att hur bra alvedonförpackningen än är, hur bra är Alvedonpillren när de kommer ut i våra avloppssystem? Har inte en aning. Men förmodligen skulle vattnen vara bättre utan. Blev jag tråkig och alltför rädd om miljön nu? Okejjrå.
Jag säger inte ett ont ord om Alvedon mer. För den här filmen, den är superb! Men framför allt för att de tar fasta på en mycket viktig detalj. Även de små små insatserna spelar roll. Det är bland annat det som gör mig så kär.

Miljövänliga kramar
//Nina

Inga kommentarer: