onsdag 24 september 2008
KY-Akademien visar vad dom går för
Fram tills nu har vi inte visat vad vi går för. Mest hissat och dissat andras verk. Vi lovar att det blir ändring på det. Vi börjar med en gammal annons för KY-Akademiens utbildning Reklam och marknadsföring.
Rubrik "Vissa har ett efternamn. Andra har talang."
Brödet "Visst finns det en hel del fläskiga efternamn att gömma sig bakom i reklambranchen. Att säga att man har gått på en efternamnskola, det smäller högt vill jag lova. För vissa är det till och med ett krav när det vankas anställning. Så, är det viktigare att ha gått på en skola med ett välkänt namn eller är det begåvningen som borde väga tyngst?
På KY-Akademien tänker vi inte så mycket på status och skrävel. Vi satsar istället helhjärtat på att utveckla människor med känsla för yrket. Detta av den enkla anledningen att vi tror att talang håller längst. Visst, KY-Akademien är förmodligen inte världens bästa efternamn, men det är en jäkligt bra reklamskola."
Ge oss vad vi tål nu! Ris, ros eller bjussa oss på öl.
//Nina
Etiketter:
KY-Akademien,
Nina,
reklam
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
9 kommentarer:
Jag gillar! Välskrivet. Ska jag klaga på nåt så tycker jag dispositionen och bildlösningen kunde varit tajtare och mer dramatisk.
Jag gick trots allt forsbergs ett år;)
Hejhej. För att försvara mig. Av någon anledning så ligger en gammal variant av annonsen uppe. En mer genomarbetad version kommer inom kort =)
Görbra tjejer! Den gillar jag skarpt!
"Att säga att man har gått på en efternamnskola, det smäller högt vill jag lova."
Vem är "jag"?
Fredrik: "Jag" är berättarrösten ju.
Skämt åsido. Du har en poäng och jag har gjort en miss. Så kan det gå.
Skitbra bildlösning!
Men inte helt hundra koppling mellan rubrik/argumentation till densamma.
Tack för igår brudjävlar.
Tack själv hitler. Det var trevligt som fasen!
Höhö.
Bitterheten lyser inte alls igenom i den copyn, annars är det ju en rolig idé.
Själv var jag tre år på våning 1.
Skicka en kommentar