torsdag 30 april 2009

Kataloginvasionen är här.


Det här kan tyckas vara en fis i rymden i tider med svininfluensa och Fritzlgalningar. Men, nu har cirkus tre veckor swischat förbi och telefonkatalogerna ligger fortfarande kvar. Jag blir upprörd. Och det är inte bara i min trappuppgång, nej, det är i varenda* jäkla trappuppgång i hela Sverige. Mina matteskills säger mig att det blir... skitmånga kataloger. Fy fanken vilket slöseri.

Härmed eftelyser jag "tvärt om". Alla som vill ha telefonkatalogen får anmäla sig. Sådär, då var det sagt. Glad valborgs på er!

H.

*Förmodligen en smula överdrivet, det blir lätt så när man blir provocerad.

2 kommentarer:

Åsa Dahlqvist sa...

Problemet är löst. Det finns numera en ansiktsbokgrupp som vill stoppa telefonkatalogernas urskillningslösa spridning. Feel the force!

The Girls Of Florida sa...

Ah, underbart. FB har lösningen på alla problem. Nu kan jag sova igen. Tack!