tisdag 12 maj 2009

Fulpappan.



Ja det är ju så här det är. Den enas bröd den andras död. Men vad hjälper det? Nu hatar jag Loves pappa, han gör att min mage kniper sig. Jag ser framför mig hur Loves pappa, the skurk, köper tv-spel, moppe och senare också en lägenhet till sin son. Han finansierar kalaset med pengar som han tjänat på egoism.
När den lilla Love växer upp kommer han bli en åpenunge av rang. En sån där som aldrig behöver sälja jultidningar för att ha råd med en cykel, en sån som tror att folk i förorten är mindre smarta än han själv, en sån som tycker det är en rättighet med både skid-och solsemester. Varje år. Äckliga, fula och dumma Loves pappa. Och bra jobbat av KPA Pension. Den dagen jag har något att spara kan det mycket väl bli hos er. Det skulle kännas fint.
Vad tycker du om Loves pappa och KPA?

//Nina

4 kommentarer:

J sa...

Den reklamen får mig att vilja se till att alla mina pensionspengar går till barnarbetarfabriker i asien, vad som helst men inte ge-hela-svenska-folket-dåligt-samvete-KPA...

The Girls Of Florida sa...

Ja där ser man. Jag tycker inte den ger dåligt samvete, den gör mig bara förbannad. Dessutom tycker jag att den kan ge upphov till bra diskussioner.

Patrik Krook sa...

Hej vad kul att äntligen hitta en bra blogg här på blogspot :)

The Girls Of Florida sa...

Tack tusen gånger om Patrik. Det var väldigt snällt av dig.
Ha världens bästa dag.
//Nina