söndag 10 januari 2010

Sent inlägg om en etta.



Bilden lånad av Carl Bachman. Hoppas det är ok.

I slutet av förra året hölls Guldlådegalan på Södra Teatern i Stockholm. Det var mycket La Bureau, Goss och DDB. Och Sturm und Drang fick väl lite av ett genombrott. Ett annat, och lite mindre, genombrott fick KY-Akademien förra året utav mig och Helena. Det var då vi var på Guldlådan för att plocka hem tredjepriset i reklamskoleklassen. Men i år var det återigen enbart stockholmsskolor som stod för underhållningen. Skolor var förresten helt fel. Skola är mer korrekt då det enbart var elever från Berghs School of Communication som blev de lyckligt lottade för kvällen. Det är alltid svårt att säga att någon är en värdig vinnare utan att se alla bidrag men jag tror vi alla kan vara överens om att första priset gick till en helt ok vinnare ändå. Trots att copyn lämnar mycket att önska. Skär bort alla ju, hitta en rytm och framför allt underskatta inte din mottagare. Men va tusan. Om jag inte fattat det hela fel har fröken Sara Boisen pluggat reklam endast i ett år så jag ska inte racka ner på henne. Däremot ska jag önska henne och resten av gänget all lycka till. Hoppas ni njuter av segerns sötma och finner både lycka som mycket kunskap i reklamens värld.

Texten till ett vinnande DR.
Det här var ju lite konstigt. Att jag pratar menar jag. Det går ju inte. Jag är ju en galge. Oftast hängs jag bara in och ut ur garderoben. Men jag har fått åka postbil, legat i postsäckar ock skickats ända hit. Allt för att egentligen berätta en väldigt enkel sak.

Som du märker är jag en galge av storleken extra small. Det är för att man ska hänga barnkläder på mig. För barn ska tas på allvar och är värda en egen garderob med fina kläder.

Nu finns det ett ställe där man kan hitta lite roligare och modernare barnkläder med hög kvalitet. Stället heter babyshopen.se och det är däifrån jag kommer. Beställer man innan den tjugonde december kommer grejerna fram innan julafton. Dessutom bjuder de på frakten just nu. Himla sympatiskt om jag får säga det själv.

Vad tycker du själv? Kommentarer mottages gärna.

Kram
//Nina

3 kommentarer:

Victoria sa...

Bebisspråk och sådär omständigt som en femåring kan prata. Men det kanske var meningen? Lite långt och jobbigt att läsa. Men jag läste ju till punkt. Så?

Fredrik sa...

Det där med att ordet "ju" alltid är talspråkligt och onödigt är en myt. Här tycker jag att det första ju:et kan strykas, men absolut inte de två andra.

The Girls Of Florida sa...

Victoria, vet inte om det var menat att låta som en femåring. I så fall borde det kanske utvecklas. Fast å andra sidan handlar kanske inte så "stora" barn på Babyshopen :)

Fredrik, jag är ingen förespråkare för att att dra alla talspråksord över en kam. Men tre stycken (eller två som du vill ha det) så nära inpå tycker jag är för mycket. Om man inte vill låta som en typiskt fjortis eller liknande. Tycker jag.

Men formen gillar jag. Skarpt.