måndag 17 januari 2011

Timo och hemmakärlek




Det är inte svårt att vara hemmakär när man bor i Göteborg. Staden är ju för tusan vackrare och mer harmonisk än alla världens naturfilmer. Och jag kan garantera att himlen här över är gjord av godis. Det är så vi har det.

Jag är dock lite osäker på om kampanjen gör sitt jobb. För hur mycket gött magpirr och tårbränna i ögonen jag än får så har jag svårt att koppla det till Göteborgs Energi. Men å andra sidan blir jag glad över att få vara kund hos några som skänker (eller nja…Timo var nog inte helt gratis) skönsång på hög nivå och en smula göteborgspatroism. Jag är velig. Bra, dålig, bra, dålig…Men hellre fria än fylla så JA!
Och det blir ett ja tack vare dessa operfekta bilder, som blir så perfekta. Och för den enkla men rätt i hjärtat copyn. Och den blir ja för Timo. Stort, stort ja för hans skull.

Byrån är Valentin & Byhr och andra som skrivit om kampanjen är bland annat Resumé, Dagens Media, GP och Expressen.

Jamiga kramar
//Nina

Inga kommentarer: