söndag 24 augusti 2008

Svaret på X

Jag har tagit reda på svaret om X.
Precis som man kan misstänka när det kommer till kultur (ja, jag är en gnutta cynisk och fördomsfull) är det som min mormor skulle ha sagt, lite flummigt. Oklart är ett annat ord som ligger nära till hands.
Hur som helst. Floridababsen var på AW med nya arbetskamrater och hamnade på Röhsska för att dansa till ljuv och svängig 80-talsmusik. Inte mindre är fem stycken från Röhsskas personalstab fick jag fråga för att få ett svar. Det kan ju tyda på att X är precis så flummigt som min mormor skulle tycka. I alla fall. X står för möten mellan människor. Exakt, precis och solklart. Eller?
Natten började bra med öl, vin och gamla dansdängor och slutade med polis. Grannar hade klagat på ljudnivån och Röhsska fick tona ner. Nu var det visserligen roligt även utan musik men lite A-ha i bagrunden hade gjort det ännu bättre.
Funderar på om grannar och polis inte uppfattat kommunikationen. Kan det vara så att Röhsska varit lite luddiga till dom så att ljudnivån kom som en chock? Inte vet jag. Men jag vet att rak och enkel kommunikation är att föredra.

Hur många av er hade uppfattat X som ett möte?
//Nina

Inga kommentarer: