fredag 9 april 2010
Manligt monument - ful men kul.
I Philips Nivea For Men nya kampanj ”Manligt Monument” pratas det om stora män. Män som tagit över länder, gjort stora uppfinningar och om kungar. Stora, starka och osårbara män. Män som har fått bli statyer, den ultimata bekräftelsen.
Dessa ultratuffa män blir nu utmanade av den vanliga mannen. Han som hämtar barnen på dagis, använder cykelhjälm och han som är fenomenal på att göra gräddiga såser. De män som hjälper den ensamstående gamla damen med att sätta upp tavlor, till de som plockar upp ur diskmaskinen och aldrig säger till sin fru att hennes mage är mjuk och gosig. Just den sortens man som de flesta av er är. Och nu är det er tur att firas. Hurra!
Ladda upp en bild på valfri ärbar man (dig själv, din man, bror eller kanske en magister?) och låt denna man bli avbildad till en staty. Var sen med och tävla och vinn din staty (du kan pusta ut, den är bara 80 cm). Klart man vill ha en sån.
Tycker att CP+B Europe är på rätt linje och hyllar helt vanliga män och den håller bra ihop med förra kampanjen (som du kan läsa om här). Däremot tycker jag att statyerna var rätt fula. Men hej, statyer är ju fula.
Bra jobbat, igen. Nu är allt värda en riktigt Floridakram.
Gör ett besök på manligtmonument.se och säg vad ni tycker sen.
PS. Passar på att gratta er till Guldäggsnomineringen. Grattis grattis grattis!
Kram
//Nina
Etiketter:
CP+B Europe,
Nina,
Nivea,
reklam
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
I like. Passar som du säger in med den tidigare kampanjen. Och jag menar en staty av mannen i ens liv? Vem kan motstå? ^o^
Inte jag iaf :)
http://www.youtube.com/watch?v=f3nw5RVsDJo
Hur det gick till!
Skicka en kommentar