torsdag 13 januari 2011

Men. Så bra!




Jag säger inte att vi reklamare ska börja slarva, bara skojsa på och inte tycka att vi gör någon som helst nytta.
Men. Det är bara reklam vi sysslar med. I bästa fall gör vi underverk för våra kunder. Får dom att växa, bli välkända och ökar deras inkomster. I värsta fall händer ingenting. Ingen lägger märke till reklamen, ingenting köps och marknadschefen får dricka sur mjölk. Företagen har så att säga slängt pengar i sjön (men förhoppningsvis ökat byråns intäkter).

Men. Det är ingen som dör. Ingen som rustar till atomkrig och ingen som lemlästar din katt. För det är reklam. Inget värre än så.

Vi reklamare ska inte glömma att det mesta vi gör går obemärkt förbi. För om vi har ett indrag på 3 mm istället för 5 mm är det ingen som bryr sig om. Inte heller om vilken exakt nyans bakgrunden har eller om rubriken har punkt eller inte.

Allt detta och mycket mer tar bloggen upp Things Real People Don´t Say About Advertising om. Fast på ett mycket roligare sätt.

Men. Vi slarvar inte. Vi tar det bara på kanske något för stort allvar ibland.

2 kommentarer:

Erik sa...

bästa på länge, den tackar vi för.

The Girls Of Florida sa...

Varsågod bäste herrn. Hoppas du får en fin helg!