Hörde för ett tag sedan att Frälsis skaffat webbshop. I min hjärna dök de upp falska tanter i knälånga fulkjolar och med gitarrer på magen. Vem skulle vilja köpa en sådan? Och vad skulle det kosta?
Precis lagom tills jag kommit på vem i min vänkrets som skulle få en tant i present fick jag syn på vad som egentligen säljs där. Fair Trade prylar. En del helt ok dessutom. Så känner du någon som vill ha en flätad plaststol eller en bastkorg kanske du ska gå in på sallyann.se
Det är bara att inse. Jag kommer aldrig mer få en platt mage, en mage med antydan till rutor eller ens slippa kärlekshandag som pöser över i midjan. Aldrig mer kunna spritta runt på stranden i bikini utan att känna magen guppa. Aldrig mer kunna sitta ner utan att få ett tragiskt dragspel på magen. Men istället kan jag vräka i mig godis som om det inte finns någon morgondag. Och det är bra mycket roligare, om än något mindre sexigt.
Det här inlägget tillägnar jag till alla er som "sitter mellan jobb" (arbetslös är ett för jäkla deprimerande ord). Jag var själv en av er för ett par veckor sedan och det är fasen inte lätt. Men, hang in there, med lite jäklar anamma och en stor portion tålamod har allt förr eller senare en lösning.
Skippa platsbanken, Metro jobb och Stepstone ett ögonlock och kolla in det här. Det här är drömjobbet som innebär att du ska glassa runt i 30 helger på 30 festivaler i sommar, du ska blogga, twittra, facebooka och lite annat smått för 330´000 sköna pickadoller. Är du en übersocial festprisse med en sjuhelsikes uthållighet så kör i vind för tusan! Bakom kampanjen ligger tuggummitillverkaren Trident Gum.
Ett härligt jobb minsann, men om vi ska snacka reklam så håll med om att det är lite av en blek kopia av "världens bästa jobb", kommer du ihåg det där najsiga jobbet som en Ben kammade hem, han skulle snorkla, sola, blogga och rensa lite pool på öarna i Stora Barriärrevet för 850´000 kronor. Inte bara det, det fanns en tydligare koppling då det var Tourism Queensland som stod bakom den här kampanjen. Vad tycker du?
Vi kom inte etta, inte två, inte trea. Vi kom inte heller fyra, femma eller sexa. Nä inte ens sjua eller åtta. Men vi kom på plats nio. Och med tanke på att vi var glada att ens vara nominerade i YABA är vi så klart väldigt tacksamma för en nionde plats. Tack alla ni som röstat. Puss, kärlek och heder åt er alla. Utan er vore girlsen väldigt mycket ensammare.
Som goda förlorare grattar vi alla duktiga motståndare. Hurra, hurra, hurra. Extra hurra till Björn Alberts (1), Please Copy Me (2) och sötaste The Brand Man (3).
Passar på att fråga vad ni gillar med bloggen. Finns det något ni vill ha mer av, mindre av eller är det något ni saknar?
Puss på er! Och tack.
Just det. Det allra bästa inlägget, någonsin, om YABA är skrivet av en tok som heter Per. Och du läser det här. //Nina
Inte ens som väldigt liten flicka har drömmen om det vita prinsessbröllopet varit närvarande i mina tankar. Men om det blir av någon gång, då ska jag iaf se till att ha roligt. Så in i helv*ete roligt.
Du då, är du den romantiska, festliga eller traditionella typen? Eller kanske ingen typ alls?
Näpp, jag fattade nada. Hur mycket jag än klurade och funderade trillade poletten liksom aldrig ner. Det gjorde den inte för min barndomsvän eller sambo heller för den delen och vi är förmodligen inte ensamma. Har du fattat?
Jag hittade hem först när jag struttade runt på Mölndalsvägen och upptäckte den fullständiga varianten. Den med bilen, "länge leve fotgängarna" och en copy som sa något i stil med "Nya Volvo S60, bilen som själv upptäcker gångtrafikanter och bromsar in automatiskt". Jahaaaa.
Visst, en körtkortsbefriad brutta som jag är förmodligen inte målgruppen, och inte många kollektivtrafikanter heller. Men va fasen, om ingen fattar kastas alldeles för mycket stålar i sjön.
Svaret från Djurrättsalliansen har kommit. Dem skriver att varifrån den döda kultingen kommer inte är relevant och med tanke på vad som framkommit bland kommentarerna (läs här) kanske man själv kan lista ut det. Känns väl så där seriöst.