tisdag 2 mars 2010

Jag fattade nada.




























Näpp, jag fattade nada. Hur mycket jag än klurade och funderade trillade poletten liksom aldrig ner. Det gjorde den inte för min barndomsvän eller sambo heller för den delen och vi är förmodligen inte ensamma. Har du fattat?

Jag hittade hem först när jag struttade runt på Mölndalsvägen och upptäckte den fullständiga varianten. Den med bilen, "länge leve fotgängarna" och en copy som sa något i stil med "Nya Volvo S60, bilen som själv upptäcker gångtrafikanter och bromsar in automatiskt". Jahaaaa.

Visst, en körtkortsbefriad brutta som jag är förmodligen inte målgruppen, och inte många kollektivtrafikanter heller. Men va fasen, om ingen fattar kastas alldeles för mycket stålar i sjön.

Helena.

5 kommentarer:

Pontus sa...

Jag såg den idag. Tänkte att det kanske var något med att man inte ska köra på fotgängare, sen kom jag fram till att det känndes konstigt, men det var det alltså inte..

Tessan sa...

lol, Stod och stirrade på den igår i busskuren och önskade att jag hade kameran med. (min mobil suger) Blev definitivt förbryllad. Ändå hade jag i bakhuvudet att det var någon biljätte som skulle komma ut med en 'krocksäker' bil. Synapserna kopplade inte ändå. Dessutom stör jag mig på att loggan är på vit bakgrund. Och sättet de använt punkter på. Och bristen på information. Fast bilderna är najs. Finns en på en man som går på gatorna i NY, ser himla Vintage ut, som en filmaffish. Trevligt att titta på, men budskapet går rätt över huvudet.

The Girls Of Florida sa...

Pontus: Nope, det var det inte. Du tänkte helt rätt. Jag var också inne på det spåret men jag letade efter någon slags "tag-line" som inte infann sig.

Tessan: Jag sa exakt samma sak, jag gillade bilderna så jag kunde liksom inte riktigt ogilla reklamen. Jag ville så gärna förstå, men icke.

Angående logon så kan jag på sätt och vis förstå varför den är på vit bakgrund. Har för mig att den, rätta mig om jag har fel, måste vara det. Tror inte heller att den skulle synas tillräckligt annars.

En annan sak, det är så märkligt att den här annonsen har fått gå ut så här, den känns inte helt genomarbetad och det verkar inte ha gjorts några test för att kolla om folk fattar.

Marcus Hanser sa...

Den är helt briljant! Och rakt in i målgruppen (jag tillhör den även om sannolikheten att köpa en Volvo är minimal) I och med att vi diskuterar detta, fastnade den hos oss...och passerade inte bara förbi med ett "jaha...så bra". Däremot den "infomercial" de visar på TV med ngn lite ansvariga människor som säger att den är kul att köra och har fräsig design. Tåknipningsvarning hela vägen.

The Girls Of Florida sa...

Men varför använder man sig av Dean, som dog just i en bilkrash? Blir inte det lite väl crazy. Eller dumt.

//Nina