fredag 5 december 2008
Får vs. duva.
I reklambranschen snos det hej vilt. Och vi lär oss. Därför har vi låtit oss inspireras av Mikael Carlsson i det här inlägget. "Skitsamma vem som gör det först. Det är det som gör det bäst som förtjänar ett ägg".
På tal om ägg. I Forsman&Bodenfors lilla zoo kläms det ut både det ena och det andra. Som ett får och en duva till exempel.
Det stora fåret "jaha" har kostat mängder med pengar. Visas överallt och är bara så jäkla eniro-troll. Men visst, han håller förmodligen i längden och går att bygga på ett tag.
Duvan å andra sidan kostar som en öl på Vasastan. Nästan ingenting. Snuskbilligt. Till skillnad från fåret så skrattar vi åt duvan. Och ett skratt förlänger livet, och livet är oss kärt.
Tele2 är ett får. Comviq är en duva. Tele2 äger comviq och har samma hemsida. Det blir lite förvirrat. Eller så är vi helt blåsta. Mer blåsta än vad vi blev på första priset. Girlsen har lindat in sig i en fälla. Vi fattar verkligen ingenting längre. Vem är vem och vem tar vem och hur gör djur? Får får får? Nej, får får inte får. Får får duvor. Eller?
Hur som helst. Hissa duvan och dissa fåret. Och till djurskötaren på Forsman, vill du anställa grisfarmarNina och CowgirlHelena? Du vet vart du mailar.
//Nina
Etiketter:
Comviq,
Forsman Bodenfors,
Nina,
reklam,
Tele 2
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
+1 på duvan! Om inte 3 kläcker något bra snart återupplivar jag mitt gamla tele2-nr med comviqabbonemang.
...Eller kommer dom ta det som att fåret funkar och inte duvan?
Skicka en kommentar