söndag 4 oktober 2009

Sanningen om Lidl, vem har den?

Lidl. Kan en mataffär väcka fler känslor än just Lidl. Det är hata, äcklas och bojkotta. Det skrivs proteslistor, snackas och diskuteras bland annat på bloggar (som hos Bloggfrossa tex). Egentligen skiter jag i att man inte ska gilla den tyska mataffären, jag handlar där ändå. Men en sak är jag nyfiken på, inte kan det vara sant att mensande kvinnor ska ha ett rött pannband? Någon Lidl anställd som vet? Det låter alldeles för dumt för att vara sant.

PS. Nu menar jag hur ser det ut nu, är det inte ändrat?

SENASTE NYTT! Jag har försökt få tag på Lidl för en kommentar. Helt utan resultat.

Kram kram
//Nina

4 kommentarer:

Tessan sa...

Jag bojkottar, men å andra sidan brukar jag aldrig handla där ändå. Kände en tjej som jobbade där, det var pannband då. Tror det är ändrat nu, men tvivlar på att detta efterföljs överallt. Finns säkert några nazi-wannabees som kör sitt eget race. Med ledningens goda minne. Fast jag kanske bara är cynisk.

The Girls Of Florida sa...

Det var så illa alltså. Jag var helt övertygad om att det var påhittat. Galet. Hoppas killar med pungsvett få ha gula mössor på sig.

//Nina

Anonym sa...

Det med mens bandet är sant! Hände på Lidl i polen för något år sedan! Gammal Butikschef på Lidl

Tomas sa...

Lär aldrig ha hänt i Sverige. Däremot var det incident i Polen för över 5 år sedan. Övertrampet lär ha belönats med att ansvarig chef fick leta efter annat jobb.