Visst kan det vara lite klatschigt att vända på saker och ting. Speciellt eftersom att det brukar höja ett och annat ögonbryn där ute. Det kan nog till och med vara så att många vanliga, dödliga icke-reklamare kommer ihåg annonsen bättre just därför.
Men, i det här fallet skulle man nog ha skrövlat ihop idépappret och börjat om från scratch, för det kan väl inte vara många som faktiskt tycker, ens hemma vid köksbordet, att dom fattiga ska klara sig själva? Det gör i alla fall inte floridababesen. Gör du?
Kram.
Helena.
2 kommentarer:
i reklamtävlingen 48h för studenter i våras var uppdragsgivaren Hungerprojektet. Då var det nog en 50-60 % av bidragen som var på samma tema..och nej, det funkade nog inte då heller..
Jag såg några av bidragen från 48h och du har rätt, dom var absolut på samma linje.
Att "vända på saker och ting" kanske till och med börjar bli uttjatat? Framförallt i hunger-, nöd-, fattigsammanhang. Näpp, dags att komma på något nytt tycker jag!
Helena.
Skicka en kommentar